Jak si co nejlépe užít dovolenou

daydream

Polovina léta je už sice za námi, ale doba dovolených je stále v plném proudu. Na všechny zážitky, které nás ve dnech volna čekají, se vždy těšíme, ale občas se stane, že je jich najednou až moc. A taky se někdy v hotelových postelích nakonec noc co noc těšíme na tu svoji doma. Abyste zůstali na dovolené po celou dobu v té nejlepší kondici a dobře se vyspali, zkuste už předem pamatovat na těchto několik zásad. 

  • Vezměte si s sebou svůj vlastní polštář. Krční páteř je velmi citlivá a na veškeré změny k horšímu reaguje téměř bezprostředně. Nepříjemným bolestem se tedy díky vlastnímu polštáři vyhnete. Případně se předem informujte, jestli hotel, kde budete ubytováni, nenabízí i tzv. polštářové menu, tedy výběr polštáře. Zejména v zahraničí je již tato služba v kvalitních hotelích poměrně častá.
  • Pořiďte si masku na spaní a špunty do uší. Díky těmto drobným doplňkům získáte pocit většího soukromí již při samotné cestě na dovolenou a mohou příznivě ovlivnit i váš spánek v neznámém prostředí. Nedolehne k vám světlo ani hluk.
  • Nastavujte tělo sluníčku, samozřejmě v rozumné míře. Blahodárný vliv slunce na lidský organizmus je všeobecně známý. Nejde jen o vitamin D, který kůže vyrábí právě díky slunečnímu záření. Prokázán je i příznivý vliv na imunitní a kardiovaskulární systém a slunce dokáže eliminovat také problémy s nespavostí. Zvyšuje totiž noční produkci melatoninu, jenž má na usínání a délku spánku podstatný vliv.
  • Myslete na dostatek pohybu během dne. Odpočinek na pláži čas od času proložte třeba svižnou procházkou nebo chvilkou cvičení. To však neodkládejte až na večerní hodiny. V tom případě byste svůj organizmus „nastartovali“ ve chvílích, kdy by se měl již připravovat na odpočinek. Díky pohybu během dne bude spánek intenzivnější.
  • Nepřehánějte to s alkoholem, zejména ve večerních hodinách. Je prokázáno, že dehydratace způsobená alkoholem narušuje spánek a následky se projeví i další den. Pokud se napijeme přes míru, jsme den poté značně unaveni a hůř se soustředíme.
  • Dopřejte si večerní relaxaci. Například při koupeli nebo s oblíbenou knihou. Na kvalitu a intenzitu spánku má samozřejmě vliv i psychika. Pokud budete mít poklid v duši, bude klidnější i spánek.
  • I během dovolené se snažte chodit spát a vstávat ve stejnou dobu. Pro vaše biologické hodiny je to velmi důležité. Případně zařaďte zhruba půlhodinku spánku v rámci odpolední siesty. Vašemu tělu to dodá energii pro druhou polovinu dne a veškeré zážitky si tak budete užívat opravdu naplno.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení