Jak si co nejlépe užít dovolenou

daydream

Polovina léta je už sice za námi, ale doba dovolených je stále v plném proudu. Na všechny zážitky, které nás ve dnech volna čekají, se vždy těšíme, ale občas se stane, že je jich najednou až moc. A taky se někdy v hotelových postelích nakonec noc co noc těšíme na tu svoji doma. Abyste zůstali na dovolené po celou dobu v té nejlepší kondici a dobře se vyspali, zkuste už předem pamatovat na těchto několik zásad. 

  • Vezměte si s sebou svůj vlastní polštář. Krční páteř je velmi citlivá a na veškeré změny k horšímu reaguje téměř bezprostředně. Nepříjemným bolestem se tedy díky vlastnímu polštáři vyhnete. Případně se předem informujte, jestli hotel, kde budete ubytováni, nenabízí i tzv. polštářové menu, tedy výběr polštáře. Zejména v zahraničí je již tato služba v kvalitních hotelích poměrně častá.
  • Pořiďte si masku na spaní a špunty do uší. Díky těmto drobným doplňkům získáte pocit většího soukromí již při samotné cestě na dovolenou a mohou příznivě ovlivnit i váš spánek v neznámém prostředí. Nedolehne k vám světlo ani hluk.
  • Nastavujte tělo sluníčku, samozřejmě v rozumné míře. Blahodárný vliv slunce na lidský organizmus je všeobecně známý. Nejde jen o vitamin D, který kůže vyrábí právě díky slunečnímu záření. Prokázán je i příznivý vliv na imunitní a kardiovaskulární systém a slunce dokáže eliminovat také problémy s nespavostí. Zvyšuje totiž noční produkci melatoninu, jenž má na usínání a délku spánku podstatný vliv.
  • Myslete na dostatek pohybu během dne. Odpočinek na pláži čas od času proložte třeba svižnou procházkou nebo chvilkou cvičení. To však neodkládejte až na večerní hodiny. V tom případě byste svůj organizmus „nastartovali“ ve chvílích, kdy by se měl již připravovat na odpočinek. Díky pohybu během dne bude spánek intenzivnější.
  • Nepřehánějte to s alkoholem, zejména ve večerních hodinách. Je prokázáno, že dehydratace způsobená alkoholem narušuje spánek a následky se projeví i další den. Pokud se napijeme přes míru, jsme den poté značně unaveni a hůř se soustředíme.
  • Dopřejte si večerní relaxaci. Například při koupeli nebo s oblíbenou knihou. Na kvalitu a intenzitu spánku má samozřejmě vliv i psychika. Pokud budete mít poklid v duši, bude klidnější i spánek.
  • I během dovolené se snažte chodit spát a vstávat ve stejnou dobu. Pro vaše biologické hodiny je to velmi důležité. Případně zařaďte zhruba půlhodinku spánku v rámci odpolední siesty. Vašemu tělu to dodá energii pro druhou polovinu dne a veškeré zážitky si tak budete užívat opravdu naplno.
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.